Veikla

Atrodytų, vienas iš svarbiausių klausimų – kokia stovyklos programa, kokios veiklos? Atsakymas yra ir paprastas, nes lengva išvardyti, ką „darome“, ir  sudėtingas, nes daug jaučiame, patiriame, išmokstame.

Pirmiausia mezgame pažintį su naujais draugais, bendražygiais ir mokytojais. Šis kiekvieno ryto susitikimas – neformalus, atidus, lėtas, atskleidžiantis ir įvykstantis per žaidimą, kuris sukuria saugumo jausmą ir norą prisijungti.

Neatsiejama dienos dalis – rytinis 2-3 km žygis mišku pėsčiomis. Kartais jo kryptis kartojasi, kitomis dienomis imamės tyrinėti naują kelią – priklausomai nuo grupės savijautos ir oro.

Tuomet prasideda didelis, ilgas, smagus atsineštų priešpiečių sustojimas prie vandens arba miške. Pasikalbėję, pažaidę, patyrinėję mišku leidžiamės į būstinės, kurią kursimės per visą savaitę, vietą.

Miško būstinėje kasdien praleidžiame daug laiko. Čia laisvai veikiame pagal galimybes ir amžių: įkuriame laužą, mokomės jį prižiūrėti, renkame šakas, statome benras ir asmenines buveines ir slaptavietes, mokomės drožti, tyrinėjame į visas puses, kuriame istorijas ar jų klausomės, žaidžiame, žaidžiame, žaidžiame. Čia mezgame pažintį su savimi, su mišku, su aplinkui esančia gyvybe. Pasirūpiname savimi ir saulei plieskiant, ir liūčiai pliaupiant. Pietaujame.

Pavakarius taip pat valgome miške, prieš pat išeidami į vakarinį žygį link Skirgiškių. Pakeliui reikia leistis nuo kalno, persikelti per upelį ir spėti apžiūrėti tiek naujų dalykų. Žygis atgal – taip pat apie 2 km, todėl „Laimės pradinėje“ kasdien pėsčiomis įveikiame 5-6 km.

Ir visa tai gali būti išdėstyta kitaip, kasdien reaguojant į grupės savijautą, oro sąlygas, iniciatyvą išvysti naujas vietas, prisiskinti aviečių, atsigaivinti upelio vandenyje ar įtvirtinti būstinę.

Grupę veda ir vaikais rūpinasi du suaugusieji.

Pastebime, kad penkios tokios aktyvios dienos dienos keliaujant ir bendraujant vaikams pats tas. Penktadienį jie bus pavargę ir norės pailsėti – atsižvelkite į tai ir neplanuokite aktyvių pramogų iškart po stovyklos.

„Laimės pradinėje“ vaikai nesinaudoja išmaniaisiais įrenginiais: jei labai svarbu,  susisiekiama per mokytojus.